قوي‌ترين آنتي‌بيوتيک طبيعي

 در بين ملل مختلف، عسل همواره به عنوان دارويي سنتي براي زخم و سوزش معده استفاده شده است. در حقيقت، تحقيقات نشان مي دهند كه عسل رشد هليکوباکترپيلوري (باكتري بوجود آورنده‌ي زخم معده) را متوقف مي كند.

افکارنیوز:‌ عسل حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني است كه در شكرهاي تصفيه شده وجود ندارند و اين باعث مي شود عسل ماده اي بسيار مفيد براي سلامتي باشد.

در بين ملل مختلف، عسل همواره به عنوان دارويي سنتي براي زخم و سوزش معده استفاده شده است. در حقيقت، تحقيقات نشان مي دهند كه عسل رشد هليکوباکترپيلوري (باكتري بوجود آورنده‌ي زخم معده) را متوقف مي كند و اسيد كافئيك موجود در عسل از بروز سرطان روده بزرگ جلوگيري مي كند.

تنها نكته اي كه بايد در مصرف اين ماده‌ي شيرين و ضد باكتري، به آن توجه داشت اين است كه بايد از خوراندن آن به بچه‌‌هاي كمتر از يك سال پرهيز كرد، زيرا ممكن است باعث مسموميت بوتوليسم (توسط باكتري کلسترديوم بوتولينوم) در آنها شود.

اثرات دارويي عسل

چند مورد از ناراحتي‌هاي شايع كه عسل در درمان آنها نقش زيادي دارد:

پيشگيري از سرماخوردگي: 

حل کردن يک قاشق مرباخوري عسل در نصف استکان آبليمو و آب گرم، در آغاز پيدايش علائم سرماخوردگي، سبب بهبود سريع شما مي گردد.

درمان زخم ها: 

مي توان از گاز استريل آغشته به عسل براي درمان سوختگي‌ها و زخم‌ها استفاده كرد. همچنين براي تسكين درد ناشي از نيش حشرات و جلوگيري از بروز عفونت مفيد است.

تسكين دهنده‌ درد گلو:

مي توانيد با مصرف يك قاشق چاي خوري عسل حل شده در آب ولرم و کمي آبليمو، گلودرد خود را بهبود ببخشيد.

علاجي براي آلرژي‌ها:

مصرف روزانه‌ي يك قاشق چايخوري عسل تازه و طبيعي، براي حساسيت‌ها بسيار مفيد است.

قطع سرفه: 

پوست گلابي را جدا كنيد و وسط آن را گود کنيد. مقداري عسل در وسط گلابي بريزيد و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه بخارپز كنيد، يا به طور معمولي آن بپزيد. سه مرتبه در روز از اين ماده ي غذايي مصرف كنيد تا ريه هاي تان قوت بگيرند. با اين كار مي توانيد سرفه‌هاي آزاردهنده را مهار كنيد.

در روشي ديگر، مي توانيد وسط شلغم را خالي کرده و مقداري عسل داخلش بريزيد. بعد از ۲۴ ساعت، محتويات داخلي آن را ميل کنيد. سرفه شما بهبود مي يابد.

درمان يبوست: 

بعد از اينكه صبح از خواب بيدار شديد، ۱۲ روز آب ولرم را همراه‌ با يك قاشق غذاخوري عسل، قبل از صبحانه با شكم خالي ميل كنيد.

موم کندو و عسل زنبور عسل، سلامتي را به ارمغان مي‌آورند

اين دو محصول زنبور عسل، شما را شگفت زده خواهند كرد.

عسل سرشار از ويتامين‌ها، مواد معدني، آنزيم ها و آمينواسيدها است و نشاط و انرژي شما را دو چندان خواهد كرد. همچنين كبد را از تاثير تركيبات سمي‌ حفظ مي كند و براي مردان داراي بيماري پروستات بسيار مفيد است.

پروپوليس، صمغي است كه توسط زنبور عسل ترشح مي شود و زنبور از آن براي ترميم كندو استفاده مي كند. همچنين اين ماده به عنوان لايه اي محافظ در برابر هجوم ميكروب ها عمل مي كند. اين ماده باعث مصونيت در برابر بيماري‌ها مي شود. سرشار از فلاونوييدها و آنتي اكسيدان‌ها است. همچنين داراي مقاديري Terpenoid است كه خود نوعي ضد ويروس، ضد باكتري و ضد قارچ محسوب مي شود.

مشابه تعدادي از آنتي بيوتيك هايي كه توسط پزشك تجويز مي شود، پروپوليس از تقسيم سلولي باكتري جلوگيري و ديواره‌ي سلولي ميكروب ها را تخريب مي كند. اين ماده را مي توان در عسل هاي غني شده از پروپوليس يا كپسول هاي حاوي پروپوليس يافت.


موضوعات مرتبط: پزشکی ، خواص خوراکیها ، ،

برچسب‌ها:
[ شنبه 23 دی 1391برچسب:قوي‌ترين آنتي‌بيوتيک طبيعي, ] [ 13:19 ] [ mohamad ]
[ ]

غذاهای ازبین برنده استرس !؟

 چون استرس زیاد، بر سلامت جسمی  اثر می گذارد.راه های زیادی برای مقابله با آن وجود دارد که یکی از آن ها رعایت رژیم غذایی است.

 

 

 

 

 



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، پزشکی ، خواص خوراکیها ، دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 22 مهر 1391برچسب:, ] [ 18:25 ] [ mohamad ]
[ ]

میوه مد 2012 چیست؟! + تصویر

محفل دوستان mahfeledostan.loxblog.com

پاپایا واقعا میوه زیبایی است. تركیب رنگ بی‌نظیر و هسته‌های كوچولوی با نمك و طعم خوبش آن را به یكی از خوراكی‌های محبوب دنیا تبدیل كرده است. پاپایا پر است از آنتی‌اكسیدان و انواع ویتامین‌ها، به‌همین‌دلیل ضد‌پیری است.
این میوه خیلی زود می‌رسد، به همین علت خیلی وقت‌ها وقتی هنوز پوستش سبز است آن را می‌چینند چون می‌دانند در طول مسیر حمل‌ونقلش سریع تغییر شكل خواهد داد. پوست این میوه 3مرحله را طی می‌كند: سبز(كال)، زرد(نیمه رسیده) و نارنجی(كاملا رسیده). اگر قرار است پاپایا بخرید كه ما توصیه می‌كنیم حتما از این میوه استفاده كنید، درنظر داشته باشید كه قرار است چه وقتی میوه را بخورید.

 http://djhamid.blogfa.com



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، پزشکی ، خواص خوراکیها ، دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 26 اسفند 1390برچسب:میوه مد 2012/ مطالب جالب/ دانستنیها/, ] [ 14:33 ] [ mohamad ]
[ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد